Gnathologie bij Lassus Tandartsen

Home / Gnathologie bij Lassus Tandartsen

Gnathologie is het vakgebied van tandheelkunde wat zich bezighoudt met het kauwstelsel en de stoornissen daarvan. Tandarts-gnathologen Chryssa Papagianni en Marisol Reyes (in procedure voor BIG) behandelen cliënten met verschillende klachten.

Voorbeelden gnathalogie

• Pijn van de kauwspieren/kaakgewrichten
  • Functiestoornissen (zoals beperking van de mondopening)
  • Kaakgewrichtsgeluiden
  • Aangezichtspijn
  • Onverklaarbare kiespijn
  • Tandenknarsen/klemmen
  • Gebitsslijtage

Het traject

Door uw tandarts bent u zeer waarschijnlijk doorverwezen naar de Tandarts-gnatholoog vanwege pijn en/of functiestoornissen in uw kauwstelsel, of problemen met uw gebit (gebitsslijtage).

Tijdens het intake consult maakt u kennis met de Tandarts-gnatholoog en wordt ingegaan op uw (pijn)klachten. Er vindt een uitgebreid onderzoek plaats naar het functioneren van uw kauwstelsel en/of gebit. Aan de hand van dit onderzoek zullen de diagnose en het voorlopig behandelplan met u worden besproken. Het verslag van het onderzoek en het voorgestelde behandelplan bespreken wij ook met uw verwijzend tandarts.

Tarieven

In de tabel hieronder vindt u de prijzen van de meest voorkomende behandelingen op het gebied van gnathalogie:

CodeBehandelingTarief
G01Uitgebreid functie-onderzoek (UFO)138,14